Malaco Godisgömmor

Detaljer för projekt

  • Kund: Cloetta
  • Resurser: Carsten, Lena, Claes, Samantha, Nicolai samt externa partners
  • Levererade insatser: Idé, Skiss & Design, Display, Produktion, Webb, Distribution, Kundtjänst (Front- och backlinesupport) samt reskontrahantering
  • Websida: www.cloetta.se

GÅ TILL HEMSIDA

Malaco lanserar godisgömmor

9 av 10 föräldrar gömmer godis för sina barn. 8 av 10 barn vet var! Med denna kunskap i bagaget lanserade Cloetta en landsomfattande 3-stegs kampanj som pågick under större delen av året. Godsigömmorna fanns i fem olika utförande, en jordglob, en bok, två olika konservburkar samt en väggklocka – gömmor som passar i nästan alla rum.

Under första delen av kampanjen kunde konsumenter köpa de olika gömmorna i en webshop – allt eftersom beställningarna rullade in så distribuerade vi ut gömmorna till glada konsumenter runtom i Sverige.

När webshopen släcktes ner strax innan sommaren övergick kampanjen i en massiv Köp & Få kampanj i landets alla dagligvarubutiker. Här konstruerade vi och designade ett lättmonterat pre-packat displayställ innehållande konservburksgömman. En webbplats där Cloetta’s säljkår enkelt kunde beställa ut displayer till sina butiker byggdes och distributionen pågick fram till hösten. I den sista och avslutade delen av kampanjen övergick vi till en Samla & Få mekanik. Konsumenten köpte 4 stycken Malacopåsar, klippte ut EAN-koderna på dessa och skickade in dessa till oss tillsammans med en tävlingskupong. När vi hade mottagit och registrerat tävlingskupongerna skickade vi ut premierna (jordglob eller bok). I mitten av december summerade vi upp kampanjen.